Wednesday, August 19, 2009

Pernah tak jadi kat anak korang...???



Ermmm...kejadian ini berlaku malam td.....adela 2 @ 3 kali jadi kat aku...gelabah.....


Nabihah tetibe menangis kuat dalam tido...menangis die pelik pastu xnak henti2...puas macam-macam ayat aku & ayah die bacekan xmau gak berhenti...bg susu sume jangan cakapla..xnak....bangunkan die xnak lak bukak mate...aku bawak jalan-jalan cube tenangkan die xjalan gak...bile die bukak mate die bole lak pandang ke satu arah tu pastu nangis lg kuat...aku da meremang... suruhla husband bacekan surah yasin....da nak akhir yasin tu baru die stop pelan2 dari menangis...uih...


Mak aku slalu pesan...sebelum tido basuh kaki,tangan die...pastu nak tido bacekan doa tido & ayat pelindung lain...pas sekali terjadi dulu aku selalu ingat pesan tu..tp berulang gak....pernah sekali tu jadi time ayah die shift malam...aku lak ngah 'cuti'......cuak...nasib abah aku ade terjaga & tolong tenangkan....


Mertua aku ade cakap, ade satu malam dalam kelender jawa dinamakan jumaat keliwon, (cam cite keliwon lak mlm jumaat) bebudak slalu menangis time malam tu...kalau terjadi la kejadian nangis tu, die suruh bagi air masak kat budak tu...tp ntah bilela time jumaat keliwon tu xlak aku tau...tp anak aku kalau da nangis bg ape pon mmg xnak...

aku suke amek gambo die mase tido...


Budak-budak ni sangat sensitif...tp adakah mende ni terjadi kat anak aku sorang..???mimpi ngeri ke ape yer???risau2.....

No comments: